Om något inte stämmer?

Läs igenom din bekräftelse noga!

Gå igenom dina färdhandlingar och säkerställ att namn överensstämmer med ditt pass!

Kontakta oss omgående om fel eller missförstånd uppstått.

Problem och fel som uppdagas under resans gång måste alltid omgående påtalas på plats till respektive hotell, flygbolag, hyrbilsfirma eller annan leverantör. Om du har problem med ditt hotell kan du även ringa det jour-nummer som står på din voucher.

Det är väldigt viktigt att man på plats påtalar och försöker rätta till ev problem. Anmäler man inte problem omgående har vi ingen chans att hjälpa dig och har vi inte fått den chansen är det svårt att få ev ersättning i efterhand.

I de fall du önskar reklamera något som inträffat i samband med transporten som t.ex förlorat bagage, försening eller inställt flyg ska krav på kompensation för det inträffade riktas direkt till berört transportbolag.

ProTravel/Nya RESECENTER ansvarar inte för omständigheter som ligger utanför vår kontroll.

Flygpassagerares rättigheter

Enligt Europaparlamentets och rådets förordning om flygpassagerares rättigheter, nummer 261/2004, har resenären vid överbokade, kraftigt försenade eller inställda flyg, rätt till ersättning och assistans från flygbolaget. Många resenärer är inte medvetna om sina rättigheter som flygpassagerare, och flygbolagen är generellt sett dåliga på att informera om detta. Vissa flygbolag anser till och med att de inte behöver följa förordningen, utan hänvisar endast kunden till resebyrån.
Information om förordningen finns på SRF:s hemsida under Lagar/regler/Resenärers rättigheter och skyldigheter, se länk: 

http://www.srf-org.se/lagar_regler/resenarers_rattigheter_och_skyldigheter/flygpassagerare.

Har vi eller arrangören inte lyckats rätta till problemet på plats, skickar du en skriftlig reklamation till oss med post eller mail. Om du inte nöjd med vårt sätt att hantera ditt problem kan du vända dig till Allmänna Reklamations Nämnden (ARN), en opartisk instans vilkens utslag vi alltid följer. Innan man kan vända sig till ARN måste vi ges chans att rätta till problemet.

Kontaktinformation

Välkommen att kontakta oss för mer information eller hjälp med din bokning!

Privat: info@resecenter.se
Företag: info@protravel.se
Telefon: 0733-330057